söndag 12 juni 2011

Fototriss; åldrande




Nu kör jag en ny fotoutmaning, fototriss som jag har spanat in ett tag nu. Idag var temat åldrande och jag lägger upp tre bilder som jag tog för några veckor sen. Jag hittade ett gäng övergivna båtar vid sjön här intill. Vissa låg fortfarande i vattnet, mer eller mindre sjunkna och vissa hade legat på land i många år. Åldrande javisst!
Bilderna är helt oredigerade, förutom åran som enbart är lite beskuren. Tyvärr så har jag inga kunskaper om redigering...
http://fototriss.blogspot.com/2011/06/fototriss-del-140-aldrande.html

5 kommentarer:

  1. Det är något speciellt med åldrande träbåtar.. du har hittat motiven som jag verkligen gillar :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder redigerat eller inte. Den båtenvågar man kanske inte ge sig ut med... Kicki http://kristiinamedtre.blogspot.com/2011/06/aldrande.html

    SvaraRadera
  3. Fina bilder av åldrande i olika former.
    Bildregigering kan man nog leta upp grunderna till på nätet. Antar att du har något enkelt program som ingår i programmen i din dator.

    SvaraRadera
  4. Vackert med dina gamla träbåtar. Nymålad och nyfernissad eka, då var det vår.

    SvaraRadera
  5. Tjusig triss! Gammalt och åldrat trä kan verkligen bli vackert.

    /Åsa

    SvaraRadera