tisdag 15 maj 2012

Den viktigaste personen att älska...

Det har sagts många gånger förr och det tål att sägas många gånger till. Älska dig själv! För att må bra så måste du vara snäll mot dig själv och kunna se dina fördelar. I regel är vi för dåliga på detta, så en nyttig övning är att skriva ner minst 5 saker du är bra på. Troligen kommer du på saker du är dålig på också, men ge dig inte utan öka istället de positiva sakerna du skriver upp. Tänk på detta; för att kritik ska bli konstruktiv måste det sägas minst två positiva saker för varje negativ.


1. Jag är en hejare på att fixa saker, kanske inte direkt, kanske inte på ett "normalt" sett men det blir bra!
2. Jag är bra på att baka.
3. Jag ser små detaljer i livet och njuter av dem. Det är vad jag kallar vardagslyx.
4. Jag är bra på att ta hand om små barn.
5. Jag är en bra förare.

Så ja, inte så svårt... Men jag har i och för sig tränat på detta tidigare. Så, nu är det din tur att älska dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar