måndag 13 april 2009

Annandagpåsk-summering



Lång skön helg, underbart väder... Borde ha hunnit mkt men känns som att jag knappt fått nånting gjort och ändå har jag inte njutit så mkt av vädret heller. Lite förvirrande med extra lediga dagar, känns som söndag idag... Därav den något sena veckosummeringen.
Väldigt ont om inlägg den här veckan dessutom, men det har sin förklaring då jag har varit upptagen med annat. Stor kan-själv-renoveringsspecial utlovas senare!
Positivt
*Sovrumsrenoveringen är påbörjad. =) Har hittills mest rivit och förbättrat underarbetet som tidigare ägaren hade fuskat med. Kommer bli jättefint när det är klart!
*Har bytt till sommardäck på bilen och stuvat undan vinterdäcken. Några utemöbler har fått flytta ut i solen oxå.
*Mormor och morfar har rensat bort en massa prylar, en del saker har jag fått för eget bruk och annat ska jag sälja på loppis. Har tex fått fyra häftiga stolar i 50-tals design som jag ska fixa till lite och ha i köket.
*Har fått ännu mer gratisved. Bara att kapa, klyva och stapla inför nästa vinter.
*Nu när värmen har börjat komma på allvar så går det knappt åt nå pellets alls. Eldar bara för varmvatten och lite värme på nätterna. Värmen gör oxå att alla blommor slår u i en explosion av färger.
*Några trevliga "dejter" har oxå hunnits med, både rent vänskapliga och en mer kärleksfull... Håll tummarna...
*Jag har precis återupptagit lite kontakt med en gammal bekant i Barcelona, pratar med honom just nu på facebook (på engelska...). Ska ju kanske till Barcelona i maj, ska försöka få tillfälle att ses då.

Negativt
*Med värmen kommer ormarna fram, har upptäckt ett helt ormbo i hörnet på min tomt. Alldeles intill ormskrämman, som alltså inte fyller sin funktion... =( Men jag får se det som terapi, nu vågar jag tom gå ganska nära.
*Pga renoveringen så är allting upp och ner här hemma. Ganska nära kaos faktiskt...
*Renoveringen tar mkt längre tid än jag hoppats på. Måste ju göra om en hel del, och nu ska jag spackla... Vilket är det tråkigaste av allt, därför drar jag ut på det ännu mer. Men man ska väl lära sig nåt av detta oxå.

Inget ont som inte har nåt gott med sig, och ibland är det tvärtom oxå... =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar