söndag 18 januari 2009

Söndagssummering v3

Ännu en vecka har snart nått sitt slut. Tiden går så fort, men vad gör man av den egentligen? Genom att ägna några minuter varje söndag åt att summera veckan som gått så kanske man kan sakta ner tidens rusning och inse att man får saker gjorda trots allt.

Positivt
*Jag har gått promenader flera gånger, både på en del luncher och under helgen. Har till och med hittat en ny promenadslinga att gå här hemma. Känner mig riktigt duktig och nyttig.
*Jag har haft en ordentlig storstädning av huset.
*Jag bjöd en av mina bästa vänner på lunch och fika i fredags. Det blev lappskojs med rödbetor.
*Trots att jag inte har haft någon större arbetslust så har jag ändå presterat bra på jobbet. Är riktigt nöjd med min insats faktiskt.
*Handlat mycket saker till låga priser. Nätshoppat på postorderfirmornas fyndsidor och tokfyndat ett par jackor på New Yorker, två vinterjackor för 148 kr.
*Har fixat bättre elpris. Äntligen! Och när jag ändå funderade på ekonomin fixade jag min "årsbudget" för 2009.

Negativt
*Hade väldigt ont i början på veckan, fuktig luft är inte bra för mina leder. Detta gjorde att jag var negativ, sur och grinig... Senare i veckan blev det kallare och jag insåg varför jag varit negativ, då började det kännas bättre igen.
*Jag har inte fått nån ordning på mitt sk. kärleksliv än... Börjat reda upp det, men är fortfarande lika förvirrad.

Summering
Hm, denna vecka ser ju riktigt lyckad ut ju! Det är så lätt att fastna i det negativa träsket och inte inse allt positivt som händer. På dessa få minuter har jag fått ett bättre perspektiv på min tillvaro, tänk så enkelt. Det ska nog bli en återkommande söndagsrutin, liksom att sota pelletsbrännaren och pannan. Åh, vad jag känner mig nöjd nu! =)

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar. :) Bra grej det här med att gå igenom sin vecka. Ofta tycker jag att tiden rusar iväg och jag kommer inte ihåg något jag gjort eller känt. Man borde oftare ta sig tid att stanna upp och tänka efter...

    SvaraRadera