onsdag 11 februari 2009

Kan själv #10


"Det rinner inte undan i vasken i städskrubben", sa min chef idag och gjorde inte mer åt det. En kollega tittade på det och sa, "det måste vara nåt fel".
"Äh, flytta på er", sa jag och körde ner handen i geggan för att känna om stoppet bara satt i botten på vasken. Det gjorde det förstås inte, så det blev till att försöka tömma vattenlåset. Det vägrade förstås släppa i gängorna så jag lossade på hela alltet. Skruvade loss silen i botten på vasken och lossade hela rörbiten med krök och allt, och spolade rent hela röret....
Min manliga kollega tittade storögt på och sa, "du skulle ju kunna jobba som rörmokare de tjänar ju bra med pengar". Sen gick han ut till chefen och sa, "T håller på där inne, jag vågar inte gå dit igen. Jag fattar ju inte vad hon gör...".
När jag ändå höll på så tog jag vattenlåset på toa oxå.
Sånt här är ju självklart för mig, hur lätt som helst att fixa. Förstår inte varför folk är så fega och inte vågar testa själva?!

2 kommentarer:

  1. Visst är det nånting "äckel-njutbart" att rengöra avlopp... ju slaggigare desto större tillfredsställelse när det är rent. och fungerar!
    Kanske har det med nån urgammal instinkt att göra, inte vet jag. och lite skumt är det ju men nån slags kick ger det mig i a f.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt!
    Folk har fasen alldeles för lätt för att ringa efter hjälp när det är nåt som man kan klara själv.
    Fast det är ju inte alltid det lyckas. För nån månad sen försökte jag fixa diskmaskinen. Drunknade nästan.

    SvaraRadera