söndag 22 februari 2009

Söndagssummering v 8


Nu är det snart ett år sen det blev klart att jag skulle få köpa huset. Första gången jag var här och tittade så var det snö. Faktiskt den enda gången på hela vintern som det var mkt snö. Nu har det varit riktig vinter betydligt längre. Nästa vecka är det sportlov (synd att man inte är ledig) och det är fullt möjligt att utöva alla möjliga vintersporter. Kors i taket, inte ofta det händer numera. Det var bättre förr, iaf om man ser till vädret...
Veckan som gått då, ja kort och gott en vanlig vecka.

Positivt
*Äntligen en kamera som funkar (peppar, peppar). Fick överta min kompis gamla digitalkamera, de har en större lyxigare modell de använder hela tiden, men den lilla duger gott åt mig. Katten fick agera fotomodell, dock ganska motvilligt (se bilden).
*Sotaren tyckte att allt såg bra ut här. Skönt att veta och så är skorstenen "ren" och fin.
*Min gudson fyller ett år i morgon. Firade honom i går redan. Lastbilen han fick av mig blev godkänd. Och han sa inte ett knyst när jag bytte blöja, satte på pyjamasen, borstade tänderna och gav kvällsvälling. Mamma K övervakade, men verkade nöjd. Så snart får vi kanske vara ensamma, bara R och jag. =)
*Köpte nya skor. Ett par vinterstövlar för 199 kr och ett par snygga svarta pumps för 299 kr. Handlade på Skopunkten, där får man ju alltid rabatt om man köper flera par skor. Halva priset för stövlarna, totalt 398.50 kr. Me like!
*Förra veckan avslutades med ett bad och en hemmagjord hårinpackning. En chansning för att få bort det gröna i mitt hår. Och det funkade! Mer om detta i senare inlägg.

Negativt
*Har lessnat på att vara utan bil. Skulle titta på en i dag, en Skoda pickup. Men innan vi hunnit åka så ringer ägaren och säger att den inte vill starta. Han ska leta fel i morrn och återkomma. Typiskt...
*Efter mkt funderande fram och tillbaka så har jag insett att känslor inte kommer bara för att man vill. En jättego och trevlig kille, bra på alla sätt och vis och han vill ha mig. Men jag har inga känslor för honom, fråga mig inte varför (han är ju jättebra för mig)... Har pratat ut lite om det idag, trist men nödvändigt. Känns skönt att ha det avklarat iaf.
*Ska nog starta en fajt mot tidningsbudet. Han vill plötsligt att jag ska höja min brevlåda 60 cm. Har funkat tidigare, posten verkar inte ha nåt problem, grannarnas brevlådor sitter på samma ställning osv... Tror han protesterar bara för att jag har gnällt om att tidningen inte läggs i ordentligt ibland. Förra gången det snöade ordentligt så var halva brevlådan full med snö. =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar