fredag 20 februari 2009

Kan själv #11


Ett nytt kritvitt linne, en bussresa för att komma till Sthlm och vidare på kryssning, en flaska knallrött nagellack... Inte en jättelyckad kombination. Jag ska som vanligt vara effektiv och utnyttja tiden till nåt vettigt, dvs måla naglarna, bussen kränger till och vips så har jag en fin röd fläck på magen på linnet. Lite svordomar känns passande och väl på båten så åker linnet ner i väskan. Jag har nämligen svårt att kasta kläder som är hela, nåt kan man säkert ha linnet till.

Några månader senare kommer jag på idén för hur jag ska återuppliva linnet. Ett par burkar med textilfärg och ett par "stämplar". Och vips igen, nu har jag förvandlat den missprydande fläcken till en barbierosa döskalle.

1 kommentar:

  1. Döskallar och prinsesskronor är en härlig kombination, helt i min smak!

    SvaraRadera