söndag 8 februari 2009

Söndagssummering v 6

Vackra härliga vinter!

En social skitvecka, så kan man sammanfatta den gångna veckan. Både bra och dåligt alltså, ganska jämn kamp... Däremot så har vintern kommit på besök igen, denna gång riktigt rejält! Det gillar jag skarpt! Älskar vintern, det underbara snöiga landskapet, knarret under skorna och till och med snöskottning. Tyvärr följer ju lite problem med, diverse avåkningar mm. Inget ont som inte har nåt gott med sig, och vice versa.

Positivt
*Social vecka som sagt, både visit hos andra och besök på hemmaplan. Bäbisar, syskon, gamla och nya kärlekar. Mkt trevligt faktiskt.
*Härligt vinterväder! Behöver inte säga mer om det.
*Gjorde faktiskt nåt åt utseendet på denna stackars blogg. Inte för att det hjälpte så mkt, men lite trevligare kanske den blev. Skulle dock behöva lite mer kunskap för att den ska se ännu roligare ut.
*När jag ändå har haft stridsyxan framme (se negativt) så har jag gnällt och klagat lite varstans. Och förhoppningsvis har det lett till att saker och ting ändras till det bättre.
*Har provat på en ny variant av hur man äter överblivna pannkakor. Gjorde som en bekant, la den på en knäckemacka. Tyckte det lät jätteknasigt, var tvungen att prova. Och nja, med lite socker på så gick det faktiskt att äta. Nästa gång ska jag testa morfars variant, värmda i mjölk med lingonsylt till. Man måste våga testa nya saker ibland oxå.

Negativt
*Har ringt och skäll en massa. Glocalnet, elektriker, sotare (nja, skällde inte på honom), tidningsutdelare bla. Sånt stjäl en massa energi känner jag, och alstrar möjligen ännu mer negativ energi. Har varit sur och grinig hela veckan.
*En gammal bekant gick bort i en tragisk arbetsplatsolycka. Unga människor ska inte dö.
*Har tänkt och funderat och känt efter en massa ang. den sk kärleken. Känns inte bra hur jag än gör. Vill äta kakan och ha den kvar, typ...
*Trots att jag haft en rätt trevlig vecka egentligen så känner jag mig ändå nere, det är nog det mest negativa med hela veckan.

I morrn är det ny vecka, nya friska tag. Då blir det nog bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar