fredag 6 mars 2009

Kan själv #15


Varför har folk så svårt att våga göra saker själva? Har aldrig förstått det... Semester ensam kan vara så otroligt underbart. Några timmar för sig själv i en bil, inte dör man av det? Bra tillfälle att låta tankarna flöda, ta paus precis när man själv vill osv. Våga ge er iväg ensamma!

Om ett par timmar har jag packat bilen (som jag lånat) full med varma kläder, skidor och snowboard. Sen svänger jag ut på vägen och beger mig lite norrut. Närmare bestämt till Dalarna. Ska inte tillbringa hela helgen ensam, trots min inledning. Första anhalten blir Grycksbo där en gammal kompis bor med sin familj. Ska bo hos dem över helgen. Utförsåkning på lördag i Romme. På kvällen ska jag vara kombinerad barnvakt/kökshjälp i deras restaurang. Och på söndag tar jag vägen förbi Romme och åker bräda och/eller skidor ensam innan det är dax för hemfärd.

Blir nog en härlig och rolig helg. Och så får jag ju en massa kvalitetstid både med mig själv och med A och hennes ungar!

Ps. bilden är från förra årets Sälensemester.

1 kommentar:

  1. Åk för ALLA kvinnor som KAN o VILL själv, idag söndag; Internationella Kvinnodagen!
    För inte alls länge sen hade väl en ensam kvinna ansetts galen om hon både KUNDE o VILLE själv.
    Själv ska jag fira med fika på favoritcafet, helt själv eftersom jag vill ha det så, sen ut till hästen, min vardagslyx som jag betalar själv. Fotografering, bloggläsning, sudoku... Idag gör jag bara sånt jag tycker är kul!

    SvaraRadera