söndag 29 mars 2009

Söndagssummering v 13


Våren kikar försynt fram då och då, men blir lika ofta bortmotad av vintern. Sakta men säkert försvinner snön iaf. Idag kom till och med ett skönt vårregn, helt utan snöblask. =)
Sommartid har det blivit oxå, får se hur snabbt kroppen ställer om sig. Just nu känns det lite konstigt.

Positivt
*Äntligen! En gul Caddy kommer att stå här utanför och lysa upp och underlätta tillvaron för mig. Inte jättevacker kanske, men den funkar och kostade inte skjortan. Tyvärr kass bild på den.
*Har gjort upp om pris på min gamla bil, den som minsta lillebrorsan har adopterat. Skönt att få det ur världen, känner mig dock som världens snålaste syster... Men jag är ju inte gjord av pengar. De verkade iaf nöjda med affären.
*Mormor och morfar har firat sin 50åriga bröllopsdag! Hela släkten bjöds på 3rätters middag igår. Jag är mäkta stolt över dem, det är inte alla som får vara med om det i dagens tider. Min mamma och pappa har dessutom varit gifta i snart 20 år och tillsammans i 30 år. Förrförra året firade farmor och farfar sin guldbröllopsdag. Vi måste vara en väldigt envis och hållfast släkt.
*Kopplade om ett par kablar i vedklyven, så nu funkar den som den ska! Nästa helg hoppas jag på fint väder så jag får användning för den.
*Fyndade tapeter (se föregående inlägg) och en grästrimmer. Tapeter för 210 kr och grästrimmern för 90 kr på loppis.
*Jag har faktiskt lyckats hålla mitt löfte om promenader varje dag. Idag blev det dock bara en kortis, upp på borgen här bakom, ca 1,5 km ungefär med ganska brant lutning. All motion har satt igång magen iaf, så nån nytta gör det helt klart.
*Gårdagskvällen avslutades med ett flera timmar långt skrattmaraton. Jag, nykter och chaufför, E och J lite berusade och helt hysteriska stundvis. Besökte den sämsta raggarklubben nånsin, åkte rätt fort därifrån och snurrade sen runt i Västerås halva natten. Det var många år sen jag åkte "raggarrundan" senast och det var länge sen jag skrattade så mkt.

Negativt
*Glömde kolla om min nya bil hade drag... Tyvärr hade den inte det, men det överlever jag nog ändå.
*Pollensäsongen har dragit igång. Pest och pina. Men nu börjar jag åtminstone vänja mig, har blivit allergisk i vuxen ålder. Känner lättare igen symptomen nu och kan börja med medicin i tid.
*Mars är en jobbig månad ekonomiskt sett. Många stora fasta räkningar och dessutom hade jag pelletsleveransen att betala. Men med lite flyttande av pengar mellan konton så löste det sig bra.

1 kommentar:

  1. Skönt med egen bil och guldbröllop är inte jätte vankligt, nej... själv har jag otroligt nog varit gift nu, i dagarna, i 23 år! Om det är för att jag är "lyckligt gift" eller om det är inititativlöshet vet jag inte...hmmm...

    Ja, Du verkar ha mindre o mindre negativt i dina söndagssummeringar som du sa... lite längre ner här och det är ju positivt... man kan ju analysera... det är alltid intressant med analyser men kanske är det bara att "tacka o ta emot"... kul i alla fall...

    SvaraRadera