söndag 1 mars 2009

Kan själv #14




Idag har jag lekt skogshuggare. Jag, pappa och en väldigt bakfull bror har fällt två tallar som stod lite tokigt till bakom huset. Vi var som barn allihopa, det är kul sånt här ju! Hade det varit nåt annat jag skulle ha hjälp med så hade aldrig min bror tagit sig ur sängen. Men detta har han tjatat om sen jag köpte huset så han masade sig upp och följde med pappa hit.
Barnsligt roligt att få klättra i träd igen och så är det ju så roligt att få använda motorsåg, man känner sig riktigt macho! Och visst är det nåt speciellt att göra sånt som människan alltid gjort, arbeta med kroppen i naturen?!?
Dessutom så har jag nu fått lite mer ved som ska få värma huset och jag slipper oroa mig för att huset ska bli skadat vid framtida stormar.
Min käre bror gav dock upp ganska snabbt, gick in och la sig på soffan och tyckte synd om sig själv.

1 kommentar:

  1. Tur att din bror gick in o la sig på soffan... bakfylla och stora fallande träd verkar inte som en bra kombination... Du o din pappa gjorde ett bra jobb! Och ja, det ÄR något visst med att arbeta med kroppen i naturen. Ger en enorm tillfredsställelse!

    SvaraRadera