söndag 8 mars 2009

Söndagssummering v 10

Jag har haft en bra vecka med en rolig helg som avslutning. Har gjort många goda gärningar, tänk så bra det känns! Det är nåt som verkligen ger positiv energi, trots att man kan bli uttröttad av det för tillfället. Men då sover man extra gott efteråt.

Positivt
*Min helg i Dalarna. Så många bra saker så jag måste nog dela in det i mindre delar.
-Alltid kul att träffa min gamla kompis, vi var väldigt tighta för ca 10 år sen. Hon har dessutom en trevlig karl och roliga ungar. Kände mig väldigt välkommen där, trots att jag bodde där hela helgen.
-Åkte skidor och snowboard i Romme Alpin. På lördagen försökte jag och A lära ungarna åka slalom. Riktigt kul faktiskt, vi höll igång i ca 4 timmar. Alla var mer eller mindre slut sen. A's son somnade direkt i bilen.... Idag åkte jag själv, utan sällskap alltså. Både skidor och bräda, full fart i ca 4 timmar igen. Helt slut i kroppen!
-Hjälpte A och M i deras restaurang. Dukade, la upp varmrätt och stod i disken. Kul att få känna att kunskaperna sitter kvar sen min tidigare karriär.
-När A och M jobbade så var jag barnvakt oxå. Den tiden jag var i restaurangen så satt barnen framför en film på kontoret. Det gick riktigt bra, de löd mig så snällt så.
-På hemvägen stannade jag hos en bekant och fikade. Pratade lite bilar och hus över en kopp kaffe. Skönt med en paus i bilkörandet.
*Eleven som jag hade problem med förra veckan är nöjd och belåten nu. Tror t.o.m att hon gillar mig lite bättre. En bra vecka överlag på jobbet.
*Bilen jag lånade ska jag troligen få ha kvar tills nästa helg. Skönt, då kan jag få lite grejer bortkörda och passa på att hälsa på L och hennes bäbis.
*Efter lite funderade i bilen så har jag kommit på att jag gjorde rätt som avslutade det som kunde ha blivit ett förhållande. Känns väldigt bra att ha kommit till den insikten.
*Kul att mitt förslag blev veckans tisdagstema. Har dessutom fått många positiva kommentarer om mitt foto. Tack för det.

Negativt
*Har varit alldeles för lat, nästa helg ska jag på dop. Ska ge bort ännu ett lapptäcke. Har inte kommit igång med "monteringen" av lapptäcket än. Alla bitar är dock tillklippta, måste sätta fart på kvällarna efter jobbet.
*Den lånade bilens stereo har käkat upp en cd och vägrar spotta ut den eller spela den. Känns mindre bra...

Full fart in i nästa vecka, hoppas denna veckas sköna flyt följer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar