söndag 15 mars 2009

Söndagssummering v 11

Det som göms i snö kommer fram i tö. Och nu töar det för fullt! Solen har strålat från en klarblå himmel idag och mot husväggen var det säkert 15 grader varmt. Bror och jag njöt av kaffe och solsken på trappen, helt underbart. =)

Veckan har varit lite stressig men helt ok ändå.

Positivt
*Haft närkontakt med bäbisar flera gånger den här veckan. Övningskört barnvagn och bytit blöja, tröstat kinkig bäbis, lekt med busig bäbis osv...
*I går var jag på dop. Alla skötte sig bra, både lilla W och hans mamma, pappa, gudmor och gudfar. Sen blev det fika med 14 (!) sorters kakor och tårta. Efter presentöppning så åkte jag vidare till ett 42+50års kalas. Ytterligare några sorters kakor och bullar och sen en tårta till. Mkt gott blev det, men magen ville nog ha lite "riktig" mat oxå, så det blev en sväng förbi pizzerian innan jag hamnade framför tvn hos bror och hans tjej. Och så avrundade jag med lite popcorn, chips och godis. Inte en nyttig dag kanske, men väldigt trevlig.
*Presentverkstan har varit i full gång, och presenterna har mottagits väldigt väl! Alltid roligt att få bekräftelse på det man har skapat själv.
*Har tittat på en bil. Äntligen på g... Får se om det blir den jag köper eller om jag letar vidare. Ska tänka lite.
*Vårkänslorna börjar spira både här och där. Hoppas jag snart hittar nån jag vill ha, som vill ha mig oxå. Känns lovande för tillfället.
*Har lånat vedklyv, kört hem den och fått lite gjort åt ved och allt ris som legat och skräpat. Fortsättning följer nästa helg.
*Våren förstås! Det börjar gro både här och där.

Negativt
*Vedklyven gick inte igång... =( Fick klyva för hand tills vidare.
*Har fuskat med städningen denna veckan oxå. Men enligt 365saker.se så är det ok. Det var tom ett av helgens uppdrag. Mission completed!

2 kommentarer:

  1. Mysigt med bebisar... länge sen mina var små...
    det är jag tacksam för även om de ÄR mysiga de däe knoddarna...
    som jag kommenterade på 365, angående din uppskjutna städning... det är mycket roligare att städa när det RASSLAR ordenligt i dammsugaren...

    SvaraRadera
  2. Ok en kombination låter som det ultimata, var köpte du din & vad fick du betala?

    SvaraRadera