tisdag 10 mars 2009

Tisdagstema - tisdag


Oj, vilket klurigt tema. Har funderat en massa på hur mina tisdagar ser ut. Ganska tråkiga tror jag, jobbar ju som vanligt 7-18, sen hem och äta, duscha och sova... Men faktiskt så brukar jag ju försöka vara duktig och laga mat på tisdagar. (Det händer att jag fuskar med fryst mat eller gröt ibland.) Så dagens bild får bli kvällens måltid. Och som bonus, recept på det.

Pastasallad med bacon och avokado, 2 port
pasta för 2 pers
½ paket bacon
½ rödlök
1 avokado
1 röd paprika
10-15 cocktailtomater
1 påse sallad (mix eller ruccola)
vinaigrette-dressing

Koka pastan, häll av och spola en stund i kallt vatten. Häll på lite vinaigrette och låt stå en stund.
Under tiden som pastan kokar: knaperstek bacon och låt rinna av på hushållspapper, skiva lök tunt, strimla avokado och paprika. Strimla det stekta baconet. Blanda allt i en skål och häll på lite mer vinaigrette. Klart.
Självklart kan man ha i mer gott, tex majs eller vad man nu gillar.

3 kommentarer:

  1. Vilken god middag du hade gjort.

    Temat var inte det lättaste idag tycker jag.

    Hälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Det provar vi nån dag, det låter gott.

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut!

    Men i mitt huvud för pastasallad tankarna till sommaren. Idag bestämde sig vädret här för att ta död på alla vårkänslor och återuppta vintern. Suck.

    SvaraRadera