måndag 23 mars 2009

Kan själv #17

Nya vanor, nytt liv????

Nej, så långt ska jag inte gå. Men nu måste jag sätta lite fart på mig själv om jag ska kunna hålla mig hyfsat i trim. Jag gillar inte gym (har iofs inte gett det en ärlig chans, men det är inte "my cup of tea"), har för dumma arbetstider för att hinna gå på spinning eller liknande, och är inte tillräckligt morgonpigg för att ta hurtiga morgonpromenader. Att banta är inte heller min grej, tror inte att det är nyttigt att göra det om det inte är akut behov.

Grejen är att jag egentligen är rätt ok, om jag ska vara ärlig. 167 cm och 57 kg för tillfället, vilket ger ett bmi på 20,4. Dvs alldeles normalviktig... Varje kväll (nja vardagskväll iaf) gör jag 30 situps, hälften vanliga raka, hälften sneda, 10 rumplyft och 20 armhävningar. Och de flesta mornar hoppar jag 100 hopp med hopprep. Och så jobbar jag ju och står i här hemma. Det ger fina och bra muskler tror jag. Dubbel nytta blir det iaf!

Men trots att jag har rätt bra magmuskler så syns de inte. =( Har dessutom lite konstiga propotioner, stor byst och liten rumpa. Och så fort jag får lite mage så ser jag gravid ut.

Så nu ska jag sätta fart med mina kvällspromenader igen. Bor man på landet så är det ju kolsvart på kvällarna och att gå på landsvägen då är ingen höjdare. Men nu är det ju ljusare på kvällarna så om jag skyndar mig hem från jobbet så hinner jag iaf gå ca 30 minuter varje kväll. Och det ska jag göra, oavsett väder! Nu när jag har fått det på pränt så nu får jag inte fuska! Och självklart ska jag äta nyttigt oxå.
Ps. inte min mage på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar