söndag 1 mars 2009

Söndagssummering v 9


Jaha, ny månad igen... Känner mig lite negativ så nu kör vi direkt...

Positivt
*Träden är fällda, se föregående inlägg. Ett projekt mindre, nu är iaf den stora delen jobbet avklarat. Bara efterarbetet kvar.
*Resan till Romme nästa helg är "bokad" nu. Åker på fredag, troligen kvar i Dalarna tills på söndag. Fixat så jag får låna bil och skidor, ska även åka bräda har jag tänkt. Blir nog åkning både lördag och söndag. Ska bo hos min kompis i Grycksbo och ev vara lite barnvakt till hennes ungar oxå.
*Har fixat så att elementet i badrummet förhoppningvis funkar bättre. Avluftade systemet, tog bara ett par minuter. Varför är såna småsaker så svåra att få avklarade?
*Igår var jag chaufför när vi skulle på fest på "raggarklubb". Min brors sambo och en av mina bästa kompisar har äntligen grävt ner sina stridsyxor och hade faktiskt riktigt roligt tillsammans. De har under flera år varit bittra fiender. Väldigt skönt att det är över, jag gillar ju dem båda!
*Våren är på väg. Det känns i luften.

Negativt
*Misstänker att en förkylning är på väg. Vill inte!
*Ryggen har plågat mig onsdag till lördag. Låsning runt vänster skulderblad, inte alls skönt. Brukar få problem med det ibland, men nästan alltid på högersida. Nu har det iaf gått över, med hjälp av stretching, värme och min spikmatta.
*Har kännt mig som en usel lärare, en elev har gjort hela veckan till en pina. Har verkligen gjort mitt bästa för att hon skulle bli nöjd, men ingenting hjälpte...
*Fuskat med städningen nu i helgen. Brukar städa fredag eller söndag, och vattna blommor på måndagar. För att inte få så dåligt samvete så skyller jag på att jag är lite "wild and crazy", vattnade blommor idag, städar i morrn istället.
*Tänkte baka banankaka idag, men det fattades ett ägg. Blev lite lessen då.
*Min morbror lånade min kedjesåg för ett par månader sen. Krävde tillbaka den pga trädfällningen, upptäcker att kedjan sitter åt fel håll och är väldigt sliten. Trist att låna ut saker och få tillbaka dem i mkt sämre skick.
Ska försöka njuta av snön innan den försvinner helt, det är ju så vackert här nu. Våren närmar sig med stormsteg. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Ja visst gör den underverk för sömnen! Tom min pappa har köpt en - det blir den nya vågen tror jag! Berättade om den för min motionärer (är boxledare på friskis), de tittade på mig som om jag vore dum i huvet men en vacker dag kommer de ligga på en allihopa!

    SvaraRadera
  2. Jobbar på fritids själv men även i skolan med mellanstadiebarn och jag känner igen mig i det där att man känner sig otillräcklig när undervisningen inte blir som man tänkt sig. Det tar verkligen på krafterna, suger energi...
    Känner också igen mig i det där med ägget som fattades, inte just bakningen i sig men att man blir så ledsen över småsaker egentligen när man känner sig så där "negativ"... Oj hur många gånger skrev jag ordet "känner" nu???
    Nä, du verkar ju ha en del kul att se fram emot och, som sagt våren ÄR på väg.

    SvaraRadera