söndag 22 mars 2009

Söndagssummering v 12


Våren har tagit några steg framåt och ett tillbaka. Snön har försvunnit på många ställen och blommor har tittat fram, bla ett gäng snödroppar i min rabatt, härligt att se! Men idag har det snöat och varit kallt och blåsigt... Inge kul alls.

Positivt
*Mer och mer vårtecken. Vi går helt klart mot ljusare och varmare tider. Det är fortfarande ljust på kvällarna när jag slutar jobba, så nu kan jag börja gå kvällspromenader här hemma igen.
*Har fått hem två pallar pellets, nästan allt är inburet. Borde räcka tills i höst.
*Pappa har tagit sig en titt på min motorcykel (skulle nog kunna själv oxå, men han är duktigare). Förhoppningsvis bara en ny soppaslang som behövs. Och lite spackel och färg till ena sidokåpan.
*Igår var min farbror från storstan på besök hos farmor och farfar. Farbror har fyllt år nyligen och i present från mig och brorsan så fick han pengar till biobesök och barnvakt. Jag tycker det är jätteskoj att vara barnvakt till min lilla kusin som nu är 4,5 år. Vi kom överens om att han skulle sova över hos mig nångång, första gången har ska sova borta utan sin mamma och pappa. Ska bli spännande att se hur det går.
*Gårdagskvällen tillbringades tillsammans med en kollega och hennes bekanta. Förfest med singstar och vin och sedan utgång med röj på dansgolvet.
*Har nu testat mammas spikmatta några dagar och kommit fram till att den är skön men inte lika effektiv som min.

Negativt
*Har idag lämnat tillbaka bilen som jag fått låna. Måste leta mer effektivt efter en "ny" bil till mig.
*Seg förkylning som vägrar släppa eller är det pollensäsongen som har satt igång? Inte kul nåt av dem...
*Dåligt med nya inlägg här. Har väl varit lat helt enkelt.

Sen jag började med mina söndagssummeringar har jag fått mindre och mindre negativa saker att skriva upp. Betyder det att jag ser livet mer positivt nu kanske? Inte alls omöjligt... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar