torsdag 26 mars 2009

Kan själv #18


Oj oj oj, vilka fynd jag har gjort! En lokal färghandlare har lagerrensning, alla tapeter de har i källaren för 10 kr/rullen. En del hemska från tidigt -90tal i pastell och struktur, hiskeliga barntapeter med nallar som såg både elaka och höga ut, enstaka rullar av moderna "fondväggstapeter", bårder och en del annat skoj.

Fyndade till alla rum här hemma. Full uppsättning till sovrum (tuggummirosa och lindblomsgrönt) och till hallen (randiga i ljusgrått och vitt). En fondvägg i vardagsrummet i blekt olivgrön, en tapet med ganska stora rutor/fält i tre olika gråa nyanser till köket (får se hur långt det räcker) och en vit och grå med rutor och cirklar till en fondvägg i lilla rummet. Och så köpte jag två udda rullar bård, kan bli fina födelsedagskort eller liknande har jag tänkt.

Sen ska ju tapeterna upp oxå... Och så ska en massa annat fixas, golv och tak tex. Så det får nog bli ett rum i taget, hoppas bara jag inte hinner ändra tapetvalet alltför många ggr. Men de kostade ju bara 210 kr totalt så i värsta fall får jag väl använda tapeterna som ritpapper eller nåt. =)

1 kommentar:

  1. Det var verkligen billigt! Alltid kul att göra fynd, som sagt och att använda saker till annat än det eg är tänkt för...

    SvaraRadera